Ακολουθώντας τη σύγχρονη crossover λογική, η Suzuki λανσάρει και πάλι το Vitara, αφαιρώντας του τον σκληροπυρηνικό χαρακτήρα. Οδηγούμε το νέο μοντέλο στην Πορτογαλία και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις. Με μια ματιά • Το νέο μικρό crossover της Suzuki • Mικρότερο σε διαστάσεις από το SX4 S-Cross • Mε κινητήρες βενζίνης & πετρελαίου στα 1,6 λτ. (ίδιους με του SX4 S-CROSS) • Σε 2κίνητες και 4κίνητες εκδόσεις • Από 15.560 ευρώ Η αλήθεια είναι ότι μπερδευτήκαμε λίγο με την επαναφορά το ονόματος Vitara, χωρίς το συνθετικό «Grand» αυτή τη φορά. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή όμως. Το όνομα Vitara έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1988, όντας ένα όχημα με υψηλές εκτός δρόμου δυνατότητες. Τo 1998, η Suzuki αντικατέστησε το Vitara με το Grand Vitara, αν και τα δύο μοντέλα συνέχισαν να διατίθενται παράλληλα για ορισμένα χρόνια ακόμα. To Grand Vitara απέκτησε και 2η γενιά το 2005, η οποία παρέμεινε στην αγορά μέχρι πρότινος. Το νέο Vitara κατατάσσεται στην κατηγορία των μικρών crossover, λόγω διαστάσεων, και απευθύνεται εκ των πραγμάτων σε ένα περιορισμένο κοινό (καθώς τα μικρομεσαία crossover έχουν περισσότερους αγοραστές). Σχεδιάστηκε από την αρχή για να ανταγωνιστεί τα Nissan Juke και Renault Captur (με παραπλήσιες διαστάσεις και χαμηλότερη τιμή σε σύγκριση με το Vitara). Στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover,η ιαπωνική εταιρεία διαθέτει το μεγαλύτερο σε διαστάσεις και σε χώρους, Suzuki SX4 S-CROSS. Tο Vitara είναι μικρότερο σε μήκος κατά 125 χλστ., διαθέτει μικρότερο μεταξόνιο κατά 100 χλστ. (στα 2.500 χλστ.), έχει όμως μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος κατά 15 χλστ. (185 χλστ.). Το νέο μοντέλο της Suzuki είναι διαθέσιμο για παραγγελίες και από τις 29 Μαρτίου θα βρίσκεται στις εκθέσεις. Οι τιμές του για τις δικίνητες εκδοχές ξεκινούν από τα 15.560 ευρώ για τις εκδόσεις βενζίνης και τα 18.260 ευρώ για τις εκδόσεις πετρελαίου (περιλαμβάνεται η απόσυρση και το προωθητικό πρόγραμμα Easy Bonus). Με σύγχρονη αισθητική Αισθητικά, το νέο Vitara αντλεί την έμπνευσή του από το πρωτότυπο iV-4 Concept και καταφέρνει να δημιουργεί ένα αρκούντως νεανικό προφίλ. Έτσι, χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις, το ιαπωνικό μοντέλο δείχνει αρκετά σύγχρονο με την εμπρόσθια μάσκα και τον προφυλακτήρα με τους LED προβολείς να αποπνέουν αρκετή δυναμικότητα. Η σχεδίαση του πίσω τμήματος είναι σαφώς πιο συγκρατημένη και παραπέμπει στο μεγαλύτερο SX4 S-CROSS. H Suzuki έχει δώσει ιδιαίτερη σημασία στις επιλογές εξατομίκευσης του αυτοκινήτου. Έτσι, είναι διαθέσιμοι 14 εξωτερικοί χρωματισμοί και παράλληλα ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει την οροφή του αυτοκινήτου σε μαύρο ή λευκό χρώμα. Επίσης, το νέο Vitara προσφέρεται στις εκδόσεις Urban & Rugged. Η πρώτη διαθέτει λεπτομέρειες χρωμίου και προορίζεται για όσους κινούνται περισσότερο εντός αστικού περιβάλλοντος και η δεύτερη, χάρη στις ποδιές και πλευρικά μαρσπιέ, απευθύνεται σε όσους πρόκειται να αναζητήσουν τις off road δυνατότητες του μοντέλου. Εσωτερικό: Ευρύχωρο στο σύνολό του, αλλά με μέτρια ποιότητα Το εσωτερικό του νέου Suzuki Vitara διαθέτει έναν αρκετά ευχάριστο διάκοσμο, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρει η ιαπωνική εταιρεία. Για παράδειγμα, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει το χρώμα της επένδυσης του ταμπλό. Η σχεδίαση του τιμονιού και του πίνακα οργάνων προέρχονται απευθείας από το SX4 S-CROSS, ενώ στο κέντρο του ταμπλό παρατηρούμε το αναλογικό ρολόι και την οθόνη αφής των 8 ιντσών. Ένα στοιχείο που αποσπά θετικά σχόλια, είναι οι παρεχόμενοι χώροι. Η καμπίνα του Vitara, ωστόσο, αποτελείται στο σύνολό της από σκληρά πλαστικά. Σε ορισμένα σημεία, η ποιότητα των υλικών είναι μέτρια, όπως για παράδειγμα στις επενδύσεις των θυρών, κάτι που δεν συνάδει με την γενικότερη εικόνα του αυτοκινήτου. Τέλος, ο χώρος αποσκευών, των 375 λίτρων, κινείται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Κοινά μηχανικά μέρη με το SX4 S-CROSS Σε ό,τι αφορά στις επιλογές κινητήρων, υπάρχουν δύο, αμφότερες στα 1,6 λτ. Η μία είναι βενζίνης και αποδίδει 120 ίππους και 156 Nm, ενώ συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο, αλλά προαιρετικά και με 6άρι αυτόματο. Το diesel σύνολο έχει και αυτό ισχύ 120 ίππων, η ροπή του όμως «σκαρφαλώνει» στα 320 Nm, ενώ συνεργάζεται αποκλειστικά με 6άρι μηχανικό κιβώτιο (κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ. και 111 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην έκδοση 4WD). Το πάτωμα του αυτοκινήτου προέρχεται από το SX4 S-CROSS, όπως και οι αναρτήσεις, οι οποίες διαθέτουν διαφορετικές ρυθμίσεις, ώστε να προσδώσουν στο μοντέλο ένα πιο off road χαρακτήρα. Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, η έκδοση diesel του Vitara θα αποκτήσει και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ταυτόχρονα, στην γκάμα των μηχανικών συνόλων, θα προστεθεί ένα τούρμπο βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων, με απόδοση 160 ίππων περίπου. Στις τετρακίνητες εκδόσεις, το νέο Vitara εξοπλίζεται με το νέο σύστημα τετρακίνησης της Suzuki, το ALLGRIP 4WD, το οποίο είδαμε και στο SX4 S-CROSS. Το λογισμικό της τετρακίνησης ελέγχει την κατάσταση του κινητήρα, της μετάδοσης, του σύστημα ελέγχου ευστάθειας και άλλων παραμέτρων και επιλέγει την ιδανική λειτουργία για κάθε τύπο οδοστρώματος και οδηγικών συνθηκών. Mέσω του περιστροφικού διακόπτη, που βρίσκεται στην κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις λειτουργίες AUTO, SPORT, SNOW και LOCK. Στην αυτόματη λειτουργία η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς-υπό φυσιολογικές συνθήκες-και αν ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης, τότε η κίνηση μεταφέρεται και στον πίσω άξονα. Η λειτουργία SPORT προορίζεται για γρήγορη οδήγηση, βελτιώνοντας την απόκριση του κινητήρα. Η επιλογή SNOW προορίζεται για κίνηση στο χιόνι, μεγιστοποιώντας την πρόσφυση των τροχών ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού και το γκάζι. Τέλος, η λειτουργία LOCK συνίσταται για ακραίες συνθήκες, όπου απαιτείται η βέλτιστη δυνατή απόδοση της τετρακίνησης. Στο δρόμο Σύμφωνα με τη Suzuki, το νέο Vitara έρχεται να ανταγωνιστεί τα Nissan Juke και Renault Captur, στην κατηγορία των μικρών crossover. Κάποια ξένα δημοσιεύματα έχουν εστιάσει στο γεγονός ότι το μοντέλο της Suzuki υπολείπεται σε δυναμικά οδηγικά στοιχεία έναντι των δύο άλλων. Πράγματι, το Vitara είναι σαφώς λιγότερο οδηγοκεντρικό, κάτι που δείχνει ότι η ιαπωνική εταιρεία έχει επιλέξει να του δώσει off road κατευθύνσεις. Το σύστημα διεύθυνσης θα μπορούσε να παρέχει καλύτερη αίσθηση στον οδηγό, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης επιτρέπει να στο αμάξωμα να έχει κάπως αυξημένες κλίσεις, κάτω από συνθήκες γρήγορης οδήγησης (o πίσω ημιάκαμπτος άξονας δεν προσδίδει δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά). Η τετρακίνητη έκδοση που οδηγήσαμε στα περίχωρα της Λισσαβόνας, αυξάνει τα επίπεδα πρόσφυσης και το ιαπωνικό μοντέλο θα κινηθεί με ασφάλεια σε κάθε διαδρομή. Ωστόσο, το Vitara με τον κινητήρα των 120 ίππων, υπερέχει σε ισχύ των Juke (110) και Captur (90)