VW Polo diesel: Πόσο πιθανόν είναι να εμπλακείς σε ατύχημα, αν ο κινητήρας σου σβήνει στις χαμηλές στροφές; Το βασικό μειονέκτημα του VW Polo diesel ήταν ο 1,2 TDI κινητήρας, αφού «χαμηλά δεν πήγαινε, ψηλά δεν τράβαγε». Έτσι όπως ήταν αναμενόμενο, από πέρσι το καλοκαίρι, που το Polo ανανεώθηκε, εφοδιάζεται με νέο 1,4 diesel κινητήρα. Ο νέος κινητήρας παρουσιάστηκε το Μάρτιο του 2014 στην έκθεση της Γενεύης και αντικαθιστά τους 1,2 TDI και 1,6 TDI. Φοριέται ήδη στο VW Polo, ενώ θα εφοδιάζει και τη νέα Skoda Fabia (που αναμένεται) και το SEAT Ibiza (μετά το καλοκαίρι). Είναι 3κύλινδρος, 1.422 κυβικών και αποδίδει 75 ή 90 άλογα. (210 Nm ροπή @ 1500 σ.α.λ.). Αναφορικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η διάμετρος x διαδρομή είναι 79,5 x 80,5 χλστ. στον 1,2 TDI και 79,5 x 95,5 στον 1,4 TDI, που σημαίνει ότι έχουν το ίδιο μπλοκ. (Μεγάλωσαν την διαδρομή, και άρα το κυβικά). Αυτό, όμως, που προβληματίζει –πέρα από τη χαμηλή του ιπποδύναμη- είναι ότι… ΣΒΗΝΕΙ στις χαμηλές στροφές, αν και έχει ίδια συμπίεση (16,5:1) με τον 1,2 TDI. Τι σημαίνει τώρα αυτό και πόσο πιθανό είναι να εμπλακείς σε ατύχημα, εξαιτίας του; Σε πρώτη φάση, μέχρι να καταλάβεις τι συμβαίνει, αισθάνεσαι …ηλίθιος, ότι ξέχασες να οδηγάς, αφού κάθε τόσο το αυτοκίνητο σβήνει. Και αν αυτό μοιάζει επικίνδυνο κυρίως για τον εγωισμό σου, υπάρχουν περιπτώσεις που μπορείς να εμπλακείς σε ατύχημα. Φτάνεις σε μια διασταύρωση, κόβεις ταχύτητα, ελέγχεις τον δρόμο, εκτιμάς ότι έχεις χρόνο για να περάσεις, ο κινητήρας όμως …σβήνει και βρίσκεσαι σταματημένος μέσα στην μέση της διασταύρωσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Συνέβη σε όλους μας, όταν το δοκιμάζαμε. Προσθέστε τώρα σε αυτό, το ότι μιλάμε για το Polo diesel, που σε μεγάλο βαθμό είναι επιλογή νέων οδηγών και έχετε την ολοκληρωμένη εικόνα. Νομίζω, λοιπόν, ότι το VW group πρέπει να κινηθεί άμεσα και να λύσει το πρόβλημα αυτό.