Tελικά η Honda έκανε την έκπληξη, με το νέο Type-R, σπάζοντας το φράγμα των 300 αλόγων. Χτες ο Χρήστος Σκιρδής γκρίνιαζε γιατί να είναι μόνο 280 άλογα το νέο Type-R (σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπήρχαν), ελπίζοντας ότι η Honda θα ανακοινώσει κάτι πολύ παραπάνω. Και επαληθεύτηκε. Ας ελπίσουμε να πιάσει τόπο και η γκρίνια του, για το κόστος του, και το Type-R να έρθει σε τιμή αρκετά χαμηλότερη από 40.000 ευρώ. Όπως ήδη γνωρίζαμε, η κορυφαία έκδοση του Civic εφοδιάζεται με τον νέο κινητήρα 2,0 λτ., VTEC turbo, ο ςοποίο συνεργάζεται αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (η κίνηση μεταδίδεται και πάλι στους εμπρός τροχούς). Η ισχύς του φτάνει τους 310 ίππους και η ροπή του τα 400 Nm ροπής (το μοτέρ έχει όριο λειτουργίας στις 7.000 σ.αλ.). Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 5,7 δλ. και η τελική του αγγίζει τα 270 χλμ./ώρα. Περνώντας στα εξωτερικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, η εμφάνιση είναι σίγουρα πολεμική. Στο εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζει η μάσκα με την μεγάλη εισαγωγή αέρα, ενώ πίσω η μεγάλη αεροτομή και ο διαχύτης με τις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων κάνουν τη διαφορά. Σύμφωνα με την εταιρεία, το εξελιγμένο αεροδυναμικό πακέτο βοηθά το νέο Civic Type R να πιάσει την εν λόγω τελική ταχύτητα, εξασφαλίζοντας μεγάλα επίπεδα σταθερότητας. . Οι ιάπωνες μηχανικοί εξόπλισαν το νέο Type-R με αρκετά «αγωνιστικά» στοιχεία. Έτσι, το μοντέλο διαθέτει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, αλλά και ειδική χαρτογράφηση κινητήρα στην επιλογή «R». Με τη συγκεκριμένη, μέσω του ειδικού διακόπτη στο ταμπλό, αλλάζει η απόκριση του γκαζιού και η ρύθμιση των αναρτήσεων, ενώ το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο. Τέλος, η Honda έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στη δομή της ανάρτησης, ώστε να εξαλειφθούν τυχόν υποστροφικά φαινόμενα (η εμπρός ανάρτηση έχει την κωδική ονομασία Dual Axis Strut).