Η νέα μόδα στην αυτοκίνηση είναι οι 3κύλινδροι κινητήρες, αφού όλο και περισσότεροι κατασκευαστές στρέφονται σε αυτούς. Δείτε πώς -με την απλή μέθοδο των τριών- καταφέρνουν να ρίξουν την κατανάλωση διατηρώντας ή και αυξάνοντας την απόδοση, όπως και μερικά από τα πιο hot 3κύλινδρα σύνολα της αγοράς. Όταν πριν από μία 10ετία η Volkswagen παρουσίασε τον 1,4 ΤSI κινητήρα των 170 ίππων, έφερε τα πάνω κάτω στην αυτοκίνηση εισάγοντας μία νέα τάση, αυτή του downsizing, όπου με την προσθήκη του τούρμπο κατάφεραν οι τεχνικοί να μειώσουν κυβισμό και κατανάλωση και να βελτιώσουν την κατανάλωση καυσίμου. Σήμερα, 10 χρόνια μετά, το downsizing έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και το παιχνίδι μεταξύ των μηχανικών των εταιριών μεταφέρεται σε άλλο γήπεδο, σε αυτό του αριθμού των κυλίνδρων. Τόσο στους diesel, όσο και στους βενζινοκινητήρες και έτσι, από τους 4κύλινδρους περνάμε στους 3, καθώς όλο και περισσότερες είναι οι προτάσεις του είδους και συναντώνται σε όλες τις κατηγορίες, από τα μίνι, μέχρι και τα μεσαία ή ακόμη και τα supercar! Πως όμως και γιατί γίνεται αυτό; Μόνο για την μείωση της κατανάλωσης; 3κύλινδρα μοτέρ υπήρχαν και πιο παλιά, όμως τα συναντούσες πρωτίστως στα μίνι, και προσπαθούσες να τα αποφύγεις λόγω του έντονου θορύβου και των κραδασμών τους. Σήμερα όμως; Σήμερα, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Οι κατασκευαστές έχουν καταφέρει να λύσουν το πρόβλημα της εξισορόπησης με την προσθήκη ειδικών αξόνων, χρησιμοποιούνται προηγμένα υλικά αλλά και τεχνολογίες για την καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση των κινητήρων, ο ήχος έχει μεταμορφωθεί σε βελούδινο, ενώ λόγω και του χαμηλότερου βάρους τους, έχουν καταφέρει να μειώσουν αισθητά το βάρος των μοντέλων που εφοδιάζουν. Δείτε παρακάτω, λοιπόν, μερικά από τα καλύτερα 3κύλινδρα σύνολα της αγοράς, όπως και ειδικές αναφορές στην τεχνολογία που συναντάς σε αυτά.